DIY notitieboekjes

2014-11-03 13.41.39

Vandaag heb ik een DIY voor jullie! Ik liep namelijk door de Hema, en kwam ontzettend leuke letterstempels tegen. En oh had ik al eens gezegd dat ik van notitieboekjes houd? Hema verkoopt ook ‘blanco’ notitieboekjes met lijntjes, en deze vondsten wilde ik gaan combineren!

2014-11-03 12.24.14

Je ziet op de foto overigens meer dingen dan ik uiteindelijk heb gebruikt, maar je kunt je ontwerp natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt en misschien heb je dan meer dingen nodig! De ‘notebooks’ hebben A-5 formaat en zijn €1,95 per drie stuks, dat vind ik echt heel goedkoop! Er zijn verschillende stempelsets te koop, ik heb gekozen voor het alfabet met een gewoon lettertype, en deze was €2,50.

2014-11-03 12.47.38

Het eerste boekje dat ik maak is mijn ‘blog boekje’. Ik stempel hier ‘To Blog’ op en mijn naam op een tag, die tag-kaartjes komen overigens ook van de Hema. De prijs weet ik niet precies meer, maar was sowieso onder de €2,-!

2014-11-03 12.51.40

2014-11-03 13.00.36

Het tweede boekje heb ik ‘confetti ideas’ genoemd, bedoeld voor willekeurige gedachten, lijstjes en eigenlijk van alles! Ik heb de tekst er op gestempeld, en daarna met een perforator confetti uit gekleurd papier geperforeerd. Met lijm heb ik stipjes over het boekje gemaakt en zo de confetti er op geplakt!

2014-11-03 13.10.23Ik vind het resultaat zo schattig! Echt een lief boekje!

2014-11-03 13.24.20

Het laatste boekje is het meest basic van de drie, maar ik denk dat hier de meeste tijd in heeft gezeten! Ik wilde graag een simpele cactus in een hoekje, en heb toen teveel tijd besteed aan het niet kunnen tekenen van de perfecte cactus. Toen kwam ik ineens op het idee om ‘cactus doodle’ te Googlen, en heb ik via mijn telefoon de cactus over kunnen tekenen!

2014-11-03 13.32.52Met washi tape heb ik het tekeningetje onderin en hoek geplakt, en met een doordrukkende (watervaste) fineliner ben ik wel 20 keer over de cactus heen gegaan, zodat hij op het boekje zou afdrukken!

2014-11-03 13.37.00Het drukte niet door zoals ik had verwacht, maar met potlood kon ik er weer een cactus van maken.

2014-11-03 13.39.59

Over het potlood heen met de fineliner en nog wat stekels toevoegen en dan ben je klaar..!

2014-11-03 13.41.39

Ik heb het laatste boekje nog een beetje opgeleukt met een stukje kant met hartjes er in omdat hij toch een beetje leeg was. Notitieboekjes vind ik superleuk, maar gepersonaliseerde zijn nog veel leuker!

Zoals ik al zei, kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Er zijn een heleboel winkels als Hema, Xenos, Action etc. die leuke knutselspulletjes verkopen om het helemaal naar jouw stijl te maken!

Ik hoop dat jullie leuke inspiratie hebben opgedaan door deze DIY

Schrijf jij ook graag in notitieboekjes? 

Liefs!

P.s. Wil je dit nou ook gaan doen, deel dan even jouw resultaat (via instagram)! Ik vind het leuk om creaties van anderen te zien!

Oh en volgen jullie mij al op bloglovin?

8 gedachtes over “DIY notitieboekjes

Geef een reactie

