Favoriete (Android) Apps

androids

In mijn vorige post kon je lezen dat ik nu in het bezit ben van een Samsung Galaxy S5! Een android dus en echt een hele fijne telefoon. Maar wat zijn nu de apps die ik het meest gebruik als het gaat om foto’s bewerken, tijd verdrijven en dagelijkse dingen? Ik laat je mijn acht favoriete apps van het moment zien!

VSCO Cam

vsscoLaat ik beginnen met mijn favoriet. Voor mij is dit de beste fotobewerkingsapp samen met afterlight (die sinds kort óók voor Android is, €0,72). VSCO Cam is heel breed qua bewerking, je kunt álles aanpassen; filters, contrasten, noem maar op. Eigenlijk zoals nu op Instagram ook een beetje het geval is, maar toch leuker omdat de filters uit te breiden zijn. Er zijn een heleboel fijne gratis filters, maar heb je behoefte aan meer, dan kun je in de store nieuwe filters kopen!

 

Wunderlist

wunderlistEen hele fijne app is dit, aangezien je er lijstjes in kunt maken en afwerken! Ik leef voor lijstjes en maak bijna overal lijstjes voor. Het is veel te leuk én handig! Hier houd ik momenteel blogposts/ideeën bij, heb ik een verlanglijstje en een lijstje met films die ik nog wil gaan kijken. Je kunt ook standaard lijsten pakken (privé, reizen, boodschappen) die ook heel handig zijn!

 

Instagram

2014-11-09 20.20.56

Er gaat geen dag voorbij dat ik niet op Instagram kijk. Leuke foto’s, inspiratie, filmpjes. Van alles komt voorbij en vaak like ik heel wat af! Zelf post ik wat minder vaak, al probeer ik het nu weer een beetje bij te gaan houden, ook voor mijn blog. Winacties of iets dergelijks zijn gemakkelijk via Instagram te houden en te volgen, dus yay. Zeker een favoriet!

 

Bloglovin’

2014-11-09 20.38.30Dan hebben we natuurlijk de bloglovin’ app nog! Ook deze bekijk ik dagelijks, aangezien ik veel blogs volg en het leuk vind om te lezen en eventueel inspiratie op te doen! Dit is net zo’n app als Instagram voor mij is; leuk om op te kijken en er wordt vaak iets nieuws gedeeld. Je kunt mij ook volgen op bloglovin!

 

Goodreads

goodreadsOok goodreads is een hele leuke app. Je kunt er bijhouden welke boeken je leest (je voortgang kun je zelfs delen), je kunt gelezen boeken ‘in je kast’ plaatsen en je kunt aangeven welke boeken je nog wilt lezen! Voor mij is de app ook motiverend, omdat je kunt delen welk boek je leest en hoe ver je bent ga je (ik) meer lezen omdat je het dan weer kunt delen! En je kunt van anderen zien wat zij lezen/gelezen hebben, dus zo ontdek je weer een hoop leuks om te lezen.

 

Kruidvat

kruidvatNóg zo’n app die ik dagelijks bekijk! Als je een Kruidvat-voordeelpasje hebt, kun je hiermee online dagelijks nieuwe aanbiedingen speciaal voor jou ontvangen! Normaal gesproken krijg je dit in je mail, maar via de app weet ik zeker dat ik geen aanbieding mis! Op zondag is de aanbieding vaak een leuke dag uit, en verder heb je verzorgingsproducten etc. etc. als aanbieding. Mijn moeder heeft dit ook, en onze aanbiedingen verschillen vaak, ze worden dus aangepast op jouw interesses 😀

 

Begint het al te vervelen? haha. Ik heb tegen de verveling ook twee spelletjes die ik bijna dagelijks speel! 

 

Hay Day

2014-11-09 20.27.29Dit is echt mijn favoriete spel! Beschikbaar voor Android en Iphone, en daardoor ook heel bekend. Voor degene die het nog niet kennen; het is een spelletje waarbij je je eigen boerderij moet zien te runnen. Gewassen (zoals graan, wortelen, mais, etc.) moet je oogsten en hiervan kun je weer producten maken (voer voor je dieren, brood, popcorn, etc. etc. etc.) Je dieren leveren ook weer producten op, (wol, spek, melk, eieren etc.) En ook hiervan kun je een heleboel dingen maken. Ik speel het echt al een hele poos, vandaar dat ik level 46 ben, maar ik heb vrienden die nog veel verder zijn!

 

Fish live

2014-11-09 20.24.50Nu ik weer veel geheugen vrij heb (dat krijg je met een nieuwe telefoon hé ;p ) kan ik ook op zoek naar andere leuke spelletjes! Vriendinnen speelden dit spel, waarbij je een aquarium hebt en vissen moet verzorgen. Het is eigenlijk mega saai als je het zo zegt, maar toch vind ik het leuk om bij te houden. Je kunt vissen voeren, je moet het aquarium (later meerdere) schoon houden en je kunt vissen met elkaar kruisen om zo nieuwe soorten te maken. Het is gewoon een grappig spelletje, en omdat deze, net zoals Hay Day, met tijd werkt, hoef ik eens in de paar uur even alles bij te werken en kan ik het daarna weer laten. Easy life hé? Wel is deze App alleen voor Android!

 

Zo! Nu hebben jullie een mini kijkje in mijn telefoon gehad. Whatsapp is natuurlijk een all time favoriet, maar ik geloof niet dat ik die op het lijstje hoef te zetten! Ik vind het zelf altijd heel leuk om favorieten van anderen te lezen, zodat ik er zelf nog wat leuks uit kan halen. Of kenden jullie deze apps allemaal al?

 

Speel jij ook spelletjes op je telefoon?

 

Liefs!

 

 

Een gedachte over “Favoriete (Android) Apps

  1. Zo blijkt maar weer dat ik veel apps mis… ik heb eigenlijk alleen social media op mijn telefoon. Ik hou niet zo superveel van spelletjes, maar als ik het eenmaal doe, raak ik ook echt verslaafd (zo ben ik een tijdje in de ban geweest van 2048… verschrikkelijk was dat!). Dus ik laat het hier maar bij, anders laat ik mijn telefoon nooit meer los 😉

Geef een reactie

