Fujii Instax mini 8

instax 1.0

Sinterklaas is weer aangekomen… en heeft voor ieder wat meegenomen! Ja gisteren was het 5 december, pakjesavond, en veel mensen vieren dan sinterklaas. ‘Vroeger’ vierden we het ook met mijn ouders, broertje en vaak ook nog een keer bij opa en oma, maar afgelopen jaar besloten we om er mee te stoppen. Jammer, maar dat was toen zo. Omdat we nu dus geen sinterklaas meer vieren, heb ik mezelf maar een cadeautje gekocht. En je raadt het vast al…

Al zo’n twee jaar staat deze camera op mijn verlanglijstje voor zowel sinterklaas als mijn verjaardag, maar er was nog steeds geen dag gekomen dat ik ‘m ook daadwerkelijk in handen kreeg! Toen ik hoorde dat Hema deze beauty’s verkoopt en werd ik gek. Mijn favoriete winkel, hoe geweldig! Helaas waren ze alleen online verkrijgbaar, waardoor mijn 15% personeelskorting aan mijn neus voorbij vloog. (wij hebben namelijk geen Hema-personeelspas :((( ) Maaaar oke dit verhaal wordt veel te lang en jeetje zo’n beetje alle bloggers hebben deze camera dus sorry als ik je nu verveel. Kort gezegd; camera–> aanbieding –> €59,-  + 20% korting met Hema42 en de film later gescoord met 15% alleskorting. IK BEN BLIJ

instax 2.0

Ik ben gegaan voor de zwarte variant, want ja zwart is mijn kleur ofzo. (oké het ís geen kleur, maar hoe wil je het dan noemen?) Ik heb eigenlijk alles in het zwart en dat is ook een beetje het probleem van mijn kledingkast, gelukkig hoeft mijn camera daar niet in! Een kleur ben ik toch zo weer zat van, het werd zwart of wit en toen werd het zwart.

De film voor de camera is ook super gemakkelijk via Hema.nl te bestellen en je krijgt dan gelijk twee keer tien films! (als je voor de witte variant gaat, Hema verkoopt ook nog een andere variant met kleurtjes, dacht ik zo) Voor maar 12 euro is dat heel goed te doen, zeker als je kijkt naar bol.com bijvoobeeld, waar je voor een duo-pack 2 x 10 films een dikke €20 euro neerlegt. Niet te praten over verzendkosten. Je ziet hieronder mijn allereerste(!!!) fuji-foto en het is van mijn mini-kerstboom. De instellingen moet ik nog even onder de knie krijgen, want je ziet niet dat er lampjes in het boompje branden…

instax 3.0

Hema begint echt mijn second love te worden (ik moet Wouter natuurlijk niet achterstellen #1 <333) maar ja, jeetje, je kunt er zo’n beetje alles kopen, de designs en verpakkingen zijn erg simpel maar daardoor juist des te leuker en ja leuke prijsjes vaak ook. Lekker Hema. Daarom werk ik er waarschijnlijk ook. – oeps?- haha!

Maar nu praat ik dus helemaal niet over de camera en wat het nou is, en als je dat nog niet ergens anders gelezen had:

Fujifilm heeft een soort ‘polaroid camera’ ontwikkeld, alleen is Polaroid een merknaam, en is dit de instax mini (8)! Het principe is wel hetzelfde overigens: Een analoge camera (dus niet digitaal) waarvoor je film moet kopen wat je er in moet doen, om vervolgens een foto te maken die je camera uitrolt. Je hebt in principe maar 1 kans en dat maakt het zo leuk. Er komt echt zo’n excite-moment in me op wanneer ik op het knopje druk! Wel is de film dus relatief best duur dus ga ik er wel zuinig mee doen.

Wil je nou meer weten over deze camera, vraag gerust misschien is dat een leuk vervolgartikel!

Liefs!

2 gedachtes over “Fujii Instax mini 8

Geef een reactie

