TAG: Firsts

prikbordfoto2

Toen ik deze tag laatst weer tegen kwam had ik gelijk een ‘ojaaa’ momentje. Mijn handen jeukten om de tag over te nemen en ‘m zelf ook te doen! Deze tag gaat over allerlei eerste keren; mijn eerste woordje, mijn eerste vriendje en mijn eerste echte baantje. Best een persoonlijke tag dus, maar ik denk dat dat juist heel leuk is. Enjoy! 

Eerste woordje
Mijn allereerste woordje herinner ik me natuurlijk niet meer, maar ik heb van mijn ouders gehoord dat het ‘bal’ was. Ik was met mijn vader alleen thuis en ik zat voor de tv naar de Teletubbies te kijken en toen de gele Teletubbie Lala voorbij kwam met haar bal begon ik heel enthousiast ‘bal, bal, bal!’ te roepen. Ik vind het jammer dat ik hier niks van weet, het lijkt me een enorm schattig tafereel!

Eerste beste vriendin
Mijn eerste beste vriendin is Esmay. We kennen elkaar sinds groep één ofzo en zijn nog altijd goede vriendinnen. Al zien we elkaar wel steeds minder door de verschillende scholen, tijden, sporten etc. Maar áls we elkaar dan zien, is het ook meteen alsof het nooit anders is.

vissie
Eerste huisdier
Ik heb nooit echt ‘leuke’ huisdieren gehad. Vriendinnetjes van mij hadden altijd konijntjes, poezen of leuke honden. Ik was zo’n beetje vier ofzo toen ik een goudvis kreeg. edit: ik was twee, de foto hiernaast is van toen. Ik kan me niet meer herinneren of het er één was of dat het er meer waren, maar onze buren gingen verhuizen en ik mocht de kom hebben. Cute.

Eerste angst
Mijn allereerste angst weet ik niet echt. Mijn grootste wel. Dat is niet goed genoeg zijn. Ik werd op jonge leeftijd al gepest, en daardoor was ik altijd heel onzeker. Ik voelde me niet echt fijn bij anderen omdat ik altijd bang was dat ik zou worden afgewezen.

Eerste auto
Zie de eerste foto van deze post hahah! Nee, ikzelf heb nog nooit een auto in mijn bezit gehad. Ik kan me van mijn ouders nog een oude groene BMW herinneren. Dat ding had een geur dat me slaperig maakte. Jeetje, als ik zo terug zit te denken hebben we echt al heel veel auto’s gehad!

SAM-B310

Eerste mobiel
Mijn allereerste telefoon kreeg ik toen ik twaalf werd geloof ik. Van mijn opa en oma. Ik was zo teleurgesteld want ik kon er geen foto’s mee maken. Het was een samsung klaptelefoon en vrij snel daarna kocht ik zelf een nieuwe telefoon. Ai ai ai.

Eerste vriendje
Uhm, wanneer is een vriendje je eerste vriendje? In groep drie ofzo had ik een hele poos iets met een jongen uit mijn klas en mijn ouders plaagden me altijd met het feit dat hij (toen al) hele grote voeten had. Hahah! In groep zeven of acht kreeg ik een ‘relatie’ met een jongen waarmee ik voor het eerst zoende, ik weet niet meer hoe lang dat stand hield, maar aan het eind van de eerste klas kreeg ik iets met Wouter, de jongen waarmee ik nog altijd samen ben ❤ (Nu mag je zelf beslissen welke mijn ‘eerste’ vriendje was, hahah!)

Eerste date
CONFESSION ik heb nog nooit echt een date gehad. Oeps? Daten is vóórdat je met elkaar gaat (toch) en ik heb nooit iets met een jongen gedronken of naar de bios toen we (nog) niks hadden.. Help wat erg? Als ik dan toch iets moet noemen was mijn eerste ‘date’ in de speeltuin hier vlakbij. Met Wouter. Maar zijn beste vriend was erbij. Het was awkward. Liefde is awkward en ik vind het jammer dat ik nooit echt heb gedatet.

Eerste mentor
MEVROUW JANS! Ik weet haar voornaam niet meer, maar het was in de eerste klas en ze gaf wiskunde. Het was een strenge, maar hele lieve vrouw. Het jaar erop ging ze op een andere school lesgeven. Ik heb haar nooit weer gezien, iets wat best jammer is!

Eerste baantje
Folders bezorgen. In een vakantieperiode in 2012 heb ik een paar weken twee folderwijken overgenomen van iemand anders. Daarna was ik er ook heeel erg klaar mee. Het betaalde iets van 5 cent per folderpakket, de wijken waren samen iets van 400 huizen en ik moest dus heeeel veel op en neer fietsen om nieuwe folders op te halen aangezien ik nooit 200 folderpakketten in die rampzalige fietstassen kwijt kon. Wat een ramp voor die 35 euro die dat toen in totaal opleverde.

Eerste persoon die je vandaag een berichtje hebt gestuurd
Wouter

tweety

Eerste liefde 
Nou, uhm, terug naar het vriendjesverhaal? Ik ben wel vaker verliefd geweest op jongens die mij dan niet leuk vonden, maar dat waren niet mijn eerste liefdes. Ik weet het niet. Stomme vraag. (TWEETY)

Eerste YouTube filmpje
Ik heb geen youtubefilmpjes. In ieder geval niet online (gelukkig). Met mijn eerdergenoemde beste vriendin maakte ik wel altijd filmpjes voor ‘Julia en Esmay TV’. Wat erg gênant is, als ik er aan terug denk. Maar oh wat hadden we een lol daarmee.

Eerste kanaal waarop je je hebt geabonneerd 
Kun je dat ergens terugvinden? Ik heb werkelijk geen idee. Misschien Teske, of Rhiannon (Fashionrocksmysocks)

Eerste grote uitgave
Zoals ik al zei was ik een behoorlijk ondankbaar kind toen ik mijn eerste telefoon kreeg. Gauw daarna kocht ik van mijn eigen geld een Roze Samsung Star. Iets van 130 euro heb ik daaraan uitgegeven. En toen kon ik nog steeds bijna niks hahaha.

Eerste keer het land uit
De allereerste keer zat ik nog in mijn moeders buik geloof ik, of ik was net geboren… Ze hebben er ooit over verteld, maar ik kan er nu even niet op komen. Egypte schiet door mijn hoofd, maar ik geloof niet dat mijn ouders daar ooit heen zouden gaan, helemaal niet met een baby (op komst). Daarna komt er een sprong, en was ik een jaar of acht of negen voordat we voor het eerst naar het buitenland op vakantie gingen. Die reis ging naar Portugal. Daarvoor gingen we altijd naar Zeeland ❤

Dat waren de vragen alweer! (Ik vond het té leuk om er oude foto’s bij te doen) Ik zou zeggen, neem de tag lekker over, en laat het weten als je dat gedaan hebt. Ik ben wel benieuwd naar jullie firsts!

Liefs!

2 gedachtes over “TAG: Firsts

Geef een reactie

