Kletspraatjes, studentje spelen en Vliegende tijgers.

insta

Vrijdag vind ik altijd de leukste dag van de week. Al sinds de eerste dag waren de leukste lessen op vrijdag gepland en ook waren we op vrijdag vroeg vrij. Vroeg vrij zijn zit er nu niet meer bij, maar ik vind vrijdagen nog steeds de fijnste dagen (ik ben dit jaar ook jarig op een vrijdag, en niet te vergeten; vrijdag betekent weekend)! Gisterochtend stond ik vroeg op met sneeuw. Heerlijk vind ik dat half-donkere blauwe licht en de witte laag over werkelijk álles. Maar deze vrijdag was anders, ik ging niet naar school…

Pak alvast een lekkere kop thee en ga er voor zitten, want ik heb even zin om te kletsen! Over gisteren.. Ik vertrok met mama naar Groningen, naar de open dag van de RUG. Een half uurtje vanaf ‘hier’. Omdat er dus sneeuw etc. lag, leek het ons verstandig om vroeg weg te gaan en waren we lekker een half uur te vroeg in de stad. Ik vind ‘de stad’ ontzettend fijn om in rond te slenteren, helemaal als er verder bijna niemand anders is. Met mama liepen we alvast naar het Academiegebouw waar ik de studies ‘Nederlandse taal en cultuur’ en ‘English language and culture’ heb ‘gevolgd’.

Ik heb, zoals vele anderen waarschijnlijk, nog geen flauw idee wat ik nou met mijn toekomst moet. Hoewel school zo’n beetje eist om een uitgestippeld plan van je te hebben. Leraren die je verbaast aankijken als je zegt dat je geen idee hebt wat je wilt gaan studeren en leraren die je -zonder al teveel woorden- voor gek verklaren als je zegt dat je misschien wel helemaal niet wílt studeren.

time quote

Van bovengenoemde studies vond ik de colleges heel interessant. Beide heel anders, maar toch wel vergelijkbaar. Maar geen ‘wow’ effect. Het hoekje om was een andere locatie van de RUG waar we ‘Kunst, Cultuur en Media’ bezochten. Ik was al eerder naar deze studie geweest en deze heeft toen een geweldige indruk op me gemaakt. Voor de zekerheid wilde ik toch graag nog een keer kijken of ik het nou écht iets zou vinden. Engels is namelijk wel een droom van me.

Maaaar het was nog steeds érg leuk en ik ben stiekem nu wel wat meer zeker over een eventuele studiekeuze. De toekomst blijft vaag, maar ik heb erg vaak gehoord “dat je daar later wel uit komt” dus misschien moet ik het maar gaan geloven, ik (we, jij ook) we komen er later wel uit. Laten we doen wat we leuk vinden!

Inmiddels was er een hoop tijd verstreken, mama en ik in de H&M gaat ook niet altijd even snel trouwens, en toen besloten we langs de vismarkt terug te lopen naar de parkeergarage. EN TOEN KWAM IK INEENS TOT DE ONTDEKKING DAT IK VOOR MIJN LIEVELINGSWINKEL STOND. Daar slaat het stukje ‘vliegende tijgers’ uit de titel ook op. De. Flying. Tiger. in Groningen. Blijkbaar ook gewoon nog maar néttt. Ik wilde mijn blijdschap met jullie delen, maar natuurlijk heb ik geen foto’s gemaakt. doos

Liefs!

P.S. volg je me al op Bloglovin?

4 gedachtes over “Kletspraatjes, studentje spelen en Vliegende tijgers.

Geef een reactie

