Plants are friends – MIJN EERSTE OOGST

plants are friends

Vandaag is het precies een maand geleden dat ik voor het eerst vertelde over mijn moestuin en het leek me wel weer tijd om een update te geven! Er stonden allerlei veranderingen op de planning en de plantjes groeien natuurlijk door, dus laten we kijken hoe het er nu voor staat!

2015-04-09 14.50.44
Deze foto deelde ik een maand geleden met jullie; duidelijk dat er plantjes in die potten zitten, maar ze zijn nog wel heel mini!

wpid-20150508_130548.jpgwpid-20150508_132325.jpgMAAR KIJK NOU. SLA. De sla deed me wel echt versteld staan, nooit had ik gedacht dat die kleine plantjes écht zouden lukken – oké, niet te vroeg juichen het is nog geen krop – maar wow deze blaadjes geven me goede hoop. Het voelt zelfs als sla!! (oke juul, serieus, het ís sla, rustig) Verder zie je daar nog tijm, ook méga gegroeid en je ziet een stukje basilicum rechts in beeld ploppen. Onderin is de krulpeterselie ook van de partij. De lente-ui, links, maakt me nog niet heel enthousiast, en ja de broccoli daarboven doet zijn ding ook goed!

wpid-20150508_132303.jpg

Ik begon hier ooit met 6 lieve tomatenplantjes, helaas zijn er twee gesneuveld, maar de vier die wél zijn gebleven, gaan steeds meer op heuse plantjes lijken. Ze zitten nu nog aan cocktailprikkers gebonden, maar dat zullen binnenkort wel satéprikkers worden, en daarna nog grotere takjes, want tomatenplanten hebben steun nodig. Ooit komen hier tomaatjes aan, en ik kan niet wachten tot dat moment!

wpid-20150508_130540.jpg

En dan, hier… Rechts een potje met veldsla, die begint het ook heel goed te doen. Eigenlijk moet ik, zoals ik vorige maand al zei, de grond in de tuin omspitten om de plantjes alle ruimte te kunnen geven in de grond. Dat plan staat nog steeds, dan pas wordt het een écht moestuintje! Maar de plek van de kas staat nog niet helemaal vast, dus in overleg met mijn ouders, gaat dat échte moestuintje heel binnenkort wel komen!

En dan…. ik probeerde de spanning op te bouwen, al had de titel het eigenlijk al verraden….: IK HEB EEN MIJN EERSTE OOGST BINNEN! Op de bovenstaande foto, zie je rechts dat de radijsjes het heel goed deden. Zo goed, ze waren ready to pluk!

wpid-20150508_131351.jpg

Misschien een beetje té ready? Je ziet dat sommige helaas zijn aangevreten.. Toch ben ik blij, want ik ben verre van pro in dit tuinieren-gebeuren en blijkbaar heb ik toch wel iets goed gedaan en heb ik nu radijsjes! Ik ben stiekem helemaal geen fan van radijsjes, ze hebben best een specifieke smaak, en zijn scherp, en ik houd niet van scherp eten. Toch vind ik ze zo, ‘zelfgemaakt’ wel wat hebben én ik vind ze er heel schattig uitzien.

2015-05-08 15.06.03
Ik heb jullie trouwens nooit kennis laten maken met deze plant, die staat in de vensterbank i.p.v. in de kas; het is een aubergine plant! Deze 3 moeten binnenkort ook hun eigen potjes hebben.

Genoeg te doen nog dus! Ik vind het echt super leuk om alles te zien groeien en om het zelf op te kunnen eten straks, is nog veel toffer!

Liefs!

3 gedachtes over “Plants are friends – MIJN EERSTE OOGST

Geef een reactie

